Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vladys

Populismus

Text je neobyčejně hloupý, několik zmatených ideologických frází bez znalosti historie, kontextu evropských dějin a zejména smyslu a vývoje demokracie v Evropě. Autor se patrně domnívá, že jeho populismus a hurá vlastenectví (což je vzhledem k autorově jménu a patrně přistěhovalectví stěží pochopitelné) v současné civilizační krizi nahradí nedostatek vnímání souvislostí a faktů o dotacích, výši evropských daní, imigrační politice a vůbec konkrétních evropských politik.. Měl bych na autora jednu širší otázku, když odečtu ten ideologický balast, co konkrétně (z ruského pohledu) v o evropské demokracii víte?

+1/0
21.8.2012 9:20

Chytrakz hospody

Re: Populismus

a co o tzv evropské demokracii víš ty vladysi ;-D

0/0
21.8.2012 9:47

kenzo

Skvěle napsané,

snad lze jen namítnout, že spolek kolektivní degenerace Evropy (EUrosvaz) nemusí být vždy jen civilizačním hrobníkem (ač v mnohém bezesporu je), může být (a v mnohém nepokrytě je) také tragikomickou podobou pozdního stádia odchodu (degenerace a barbarizace) Evropy do propadliště dějin!

+1/0
21.8.2012 0:17

dr toopee

my a eu

když česko s velkou slávkou a haldou keců okolo vstupovalo do EU, třepetala se v lidech myšlenka, jak se na jejích zádech staneme součástí toho pravého západu se vším jeho blahobytem a komfortem, přičemž nás to nebude nic stát, jen snad trochu strachu,skoro jako když fakan krade v sámošce čokotyčku, protože na ni má chuť...a pak si ji za rohem zblajzne s pocitem " to sem jim to nandal.."

jenomže eurošíbři z první ligy přeměnili původní myšlenku společného prostoru pro volný pohyb osob, zboží a služeb (který - jen tak mimochodem - dodnes nedotáhli ani do půlky) na totálně zhovadilou směsici regulí, směrnic a předpisů a spojili ji s přerozdělováním zdrojů v množství do té doby nevídaném.

výsledek? Řecko= k.o., Portugalsko, Irsko, Španělsko, Itálie visí nad propastí na laně, které na druhé straně drží Němci, hrstka Holanďanů, Lucemburčanů a Skandinávců.

a česko se tak šourá sem a tam přes ten okraj průrvy...

+1/0
20.8.2012 21:28

dr toopee

ještě pro ilustraci absurdistánu

http://www.novinky.cz/ekonomika/276537-spanelske-skoly-zivori-studenti-musi-platit-i-za-obedy-prinesene-z-domova.html

0/0
20.8.2012 21:34

pipina z las vegas

Pavljuk,

komu tady přednášíš?

+1/0
20.8.2012 21:15

Emiliano Zapata I

Re: Pavljuk,

S tímhle jménem žehrat na přistěhovalectví je poněkud nepatřičné.

0/0
21.8.2012 19:28

Emiliano Zapata I

Té vaší možná, ale Evropy ne!

+1/0
20.8.2012 21:14

kenzo

Re: Té vaší možná, ale Evropy ne!

Jistě, ona již představuje jen zhmotnění ideo-politické rakve zanikajicí Evropy v úpadku.

0/0
21.8.2012 0:19

Emiliano Zapata I

Re: Té vaší možná, ale Evropy ne!

Co to je za frázi?

0/0
21.8.2012 19:24

Petr-liska

Autore

Nechte tuhle rétoriku Vandasovi a podobným vůdcům prostého lidu a pro čtenáře,jejichž inteligencí úplně neopovrhujete,sepište prosím něco objektivnějšího,podloženého více fakty.

+2/0
20.8.2012 21:06

Petr-liska

Re: Autore

mimochodem,relativně vysoké zastoupení především imigrantů ze severní afriky ve městech jako Paříž nemá s politikou EU primárně nic společného.Takto se "vyprofilovala" Francie před více než půl stoletím-tedy otevřením náruče lidem,jejichž země ještě v druhé polovině 20.st kolonizovala.

+1/0
20.8.2012 21:12

dr toopee

Re: Autore

jen do jisté míry - první generace alžířanů  fungovala v tehdejší francouzské společnosti zcela jinak než současná generace - bohužel -ve většině zevlujících a radikalizujících se živlů

0/0
20.8.2012 21:32

Petr-liska

Re: Autore

ano,to máte pravdu.Ale stále souvislost s EU nevidím:)

+1/0
20.8.2012 21:42

dr toopee

Re: Autore

eu a její obecně proklamovaný přístup k problematice imigrace, sociálním transferům je rozhodujícím důvodem současného stavu

+1/0
20.8.2012 21:46

JardaM

Změňte paradigma

Bylo by dobré, kdybychom přestali přemýšlet ve stylu: "Ti v tom Bruselu jsou takoví blbci. Podívejte, co zase vymysleli." a začali přemýšlet ve stylu: "Vzhledem k tomu, že je vše součástí plánu, co chtějí tímto dalším krokem dosáhnout nebo vyprovokovat?". Ono to pak všechno začne dávat smysl.

+1/0
20.8.2012 19:36

Pavel Szturc

Re: Změňte paradigma

Tento příspěvek od JardyM mi příjde jako velmi inspirativní. Myslím, že stojí za to nahlížet nastíněným směrem. Celkově mám z posledních diskuzních příspěvků docela dobrý pocit v tom, že řada lidí začíná seriózně  nahlížet na tuto oblast - tedy vztah ČR a EU. V této oblasti panuje řada ničím nepodložených mýtů na úkor věcné, třeba i velmi kritické, ale hlavně objektivní a konstruktivní diskuze.

0/0
20.8.2012 22:31

Dluhousek Falloslav von Casa

naše civilizace

to je například hitler či vám jistě blízký baťuška stalin

je zajímavé, jak dnešní nejpravidovější pravičáci maj tu samou lásku k patosu a prázdným frázím, jako měli bolševici.

+3/0
20.8.2012 18:32

holkazhane

Vrahem a hrobníkem

každé civilizace je civilizace sama. Stačil mi nadpis a ušetřila jsem čas čtením vašich nepochybně úžasných myšlenek.

+3/0
20.8.2012 18:13

lapac

EU je vrahem i hrobnikem

Autore, kdo je ten EU?

+2/0
20.8.2012 18:04

holkazhane

Re: To je ten, co

zavraždil a zakopal všechny civillizace v historii planety.

+2/0
20.8.2012 18:14

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: To je ten, co

;-DR^

0/0
20.8.2012 18:32

Tramp_007

Inu, hlavne ze mame

vinika. U jednodussich to zabere.

+5/0
20.8.2012 17:45

Tramp_007

A to jako myslite, ze

kdyby nebylo EU tak by nic z toho, co jste oznacil tluste, nebylo?

+4/0
20.8.2012 17:03

ArmandDuval

Re: A to jako myslite, ze

Kdyby nebylo EU, pak bychom jako občané této země měli vliv na její historický osud. Takto jsme nastoupili na Titanik a pouze se modlíme, aby voda nestoupala výš. Prozatím nám posádka lodi tvrdí, že má vše pod kontrolou. Já k tomu dodávám, že je čas na orchestr na palubě a ohňostroj.

Sergej

+9/0
20.8.2012 17:09

Tramp_007

Re: A to jako myslite, ze

Takze jste se vyhnul odpovedi nesmyslnym prohlasenim o vlivu na hitoricky osud....

+4/0
20.8.2012 17:12

marek,voksay.idnes

Re: A to jako myslite, ze

a to měl odpovídat na ten váš nesmysl ? To skutečně byla relevantní otázka ?

0/0
20.8.2012 17:15

Pavel Szturc

Re: A to jako myslite, ze

Vy si tady hrajete na arbitra co je a co není relevantní otázka, místo toho z každé Vaši reakce čpí neúcta, neřku-li otebřená sprostota k názoru jakékoliv odlišné reakce. Sleduji, že děláte advokáta panu autorovi, nicméně pokud je autor chytrý a bude chtít růst ve svém poznání, velmi rychle se takového nýmanda zbaví.

+5/0
20.8.2012 17:22

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: A to jako myslite, ze

vykaslete se na nej, je to agresivni troll. budete ho ignorovat, da si po case pokoj

+1/0
20.8.2012 18:33

ArmandDuval

Re: A to jako myslite, ze

No teda, to se mě dotklo. :-) Myslím, že mimo EU jsme se mohli stát Švýcarskem. V EU se staneme leda tak Portugalskem.

Sergej

0/0
20.8.2012 17:16

Pavel Szturc

Re: A to jako myslite, ze

Sergeji, v návaznosti na předchozí argument bych měl jeden dotaz - zkuste mi na něj odpovědět sám bez pomoci toho samozvaného arbitra. Skutečně si myslíte, že za celou řadu problémů v naši zemi může EU? Jinými slovy, že kdybychom nebyli součásti Vámi opovrhovaného uskupení v EU, měli bychom nakročeno na úroveň Švýcarska? Skutečně si to myslíte? Předem děkuji za věcnou reakci.

+2/0
20.8.2012 17:25

ArmandDuval

Re: A to jako myslite, ze

Můžete být součásti špatné party a podvolit se jejímu vlivu. A nebo se jí pokusit vyhnout a myslet vlastní hlavou. To první znamená v perspektivě praktický jistou zkázu, to druhé alespoň reálnou šanci uspět. 100% garance rozdává jenom pán Bůh a no toho navíc nevěřím :-)

Sergej

+1/0
20.8.2012 17:46

Pavel Szturc

Re: A to jako myslite, ze

S úvodem Vaši reakce určitě souhlasím. S následující větou ohledně "prakticky jisté zkázy" mám trochu problém v kontextu, který analyzujete ve svém článku. Myslím, že dost přeceňujete roli EU ve vztahu k naši zemi. Přece každý den sledujete neskutečné kauzy, které doslova ničí na naši společnost. Je sice pravda, že řada těchto průserů souvisí s dotacema, které pochází z EU. Možná ale připustíte, že to, jak se bude nakládat s dotacemi je z velké části v naší české režii. Nemůžeme přece automaticky a šmahem odsuzovat dotace jenom proto, že naši představitelé to pojali jako kořistnickou akci. Stejně jako Vy ani já nejsem přiznivcem dotací. Na druhé straně zastávám názor, že bychom se neměli pouze a jenom vymlouvat na Brusel. To samozřejmě neznamená, že bychom neměli kritizovat očividné nesmysly. Pouze a jenom chci sdělit, že bychom se měli co nejvíce snažit udělat si pořádek doma. A teprve potom kritizovat EU a celý svět. Mějte se.

+3/0
20.8.2012 18:02

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: A to jako myslite, ze

podivejte se na nas pred vstupem do eu. s hlubokym nadechem a v klidu. k cemu jsme meli bliz, k svycarsku nebo belorusku ;-D

+1/0
20.8.2012 18:37

Tramp_007

Re: A to jako myslite, ze

To si opravdu myslite? A co ostatni zeme EU, take se mohli stat Svycarskem?

+2/0
20.8.2012 17:39

Tramp_007

Re: A to jako myslite, ze

Co treba to vymirani? Bez EU bychom nevymirali? Ppokuste se odpovedet aniz byste se uchylil k proklamacim o historickem osudu.

+2/0
20.8.2012 17:43

jamijam

Re: A to jako myslite, ze

v tomhletom jsem dost pesimista.

Osobne si myslím, že jsme ve skrytu duše rádi, že jsme v EU, že aspoň máme na koho svádět ty naše srač...;-)

+1/0
20.8.2012 17:44

dr toopee

karma

jen postřeh - když jsem byl loni v červnu v Paříži a letos v červnu v Bruselu, stávalo se mi, že jsem šel hodinu městem, které bych zařadil do Senegalu nebo do Alžíru...na můj dotaz, kde jsou "domácí" Francouzi příp. Belgičani, bylo mi s úsměvem odpovězeno, že V PRÁCI

+2/0
20.8.2012 16:58

marek,voksay.idnes

Re: karma

jasně..... je to stejné jako v našich čtvrtích, kde žijí nepřizpůsobiví .....

0/0
20.8.2012 17:01

dr toopee

Re: karma

s tím rozdílem, že tady jsou to zatím bloky domů, nebo část ulice. tam je to nezřídka čtvrtina celého města

0/0
20.8.2012 17:03

stařec bez moře

Re: karma

To já zase při nákupu v Paříži v hypermarketu, nebo cestou v příměstském vlaku do Evry jsem měl pocit, že jsem v Senegalu

0/0
20.8.2012 17:02

Jan Ruzicka

No jasně.

R^

+1/0
20.8.2012 16:56

jamijam

No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

Jen se tak slušně ptám a zkuste mi i slušně odpovědět.:-)

Myslíte, že by v dnešní době ve světě něco znamenalo nějakých 50 rozhádaných státečků kdesi v severní Americe, kdyby nevznikly USA coby federace?

Německo bylo před 200 lety zcela bezbýznamné státečky (Sasko, Bavorsko, Prusko...). Kde by bylo, kdyby nebylo sjednoceno?

Každý v dnešní době významný stát byl vytvořen dobrovolným či násilným sjednocením.

Ona ta EU má z tohoto pohledu velký potenciál. Možná je ale špatně řízena (viz te rozpor formy a obsahu) :-)

+1/0
20.8.2012 16:42

ArmandDuval

Re: No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

Ano, volný pohyb osob, zboží i kapitálu, to vše je zcela správné a skvělé. Projekty společné obrany a vnější politiky si také zaslouží pozornost. Ale nic z toho nedovede ani zdaleka vykoupit ty škody, které způsobují ostatní dnešní politiky EU. Proto ten článek výše.

Díky za věcnou reakci,

Sergej

+6/0
20.8.2012 16:51

Tramp_007

Re: No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

Jake skody napriklad?

+3/0
20.8.2012 17:46

marek,voksay.idnes

Re: No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

vaše otázka o vás mnoho vypovídá .......

0/0
20.8.2012 17:54

holkazhane

Re: Stejně tak i vaše

odpověď.

+2/0
20.8.2012 18:22

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

pripojim se k tem otazkam na ty strasne skody

casto se taha fotovoltaika. vtip je v tom, ze my mame jeden z nejhorsich ne li nejhorsi zakon v evrope. cim to je ze zla eu ho vnutila nam ale uz ne nikomu jinemu. ze by to nebyla zla eu ale nasi vlastni skveli politici ? :)

+2/0
20.8.2012 18:39

korado

Re: No já nevím... Asi by se měla oddělit forma od obsahu

Při vzniku USA mluvila většina obyvatel stejným jazykem a  státy měly stejnou kulturu a stejnou historii. Jednotlivé státy si zachovávají určitou nezávislost, mají vlastní federální banky, některé zákony se odlišují od federálních zákonů. Obdobně to bylo Německu.  Sjednocovat státy s odlišnou kulturou s odlišným jazykem a  vnucovat jim něco, co je jim cizí není ten nejlepší nápad a nemůže to dopadnou dobře.

0/0
20.8.2012 17:35

Pavel Szturc

v podstatě nevím

o čem ten blog vlastně je. Tedy kromě toho, že se jistě vzdělaný a ambiciózní autor intenzivně strefuje do všeho. Všechno je špatně a všichni (v tomto případě rozuměj EU) za to může. Chybí mi v tom vlastní pohled ve smyslu co tedy autor navrhuje. Nezlobte se, ale kritizovat je velmi snadné. Nikde jsem se ve Vašem příspěvku nedočetl, jak Vy si představujete fungování evropské civilizace. Nijak se nezastávám některých nesmyslných kroků ze strany Bruselu, ale docela mi vadí kritika za každou cenu bez sebemenšího náznaku na řešení.

+3/0
20.8.2012 16:39



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.