Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň

Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak

Čím víc se člověk pohybuje online a čím víc způsobů komunikace zkouší, tím lépe rozumí tomu, že ničemu nerozumí.  

Nějaký super programátor by to asi popsal mnohem fundovaněji, já to pojmenuju z?hlediska online marketéra: ta potvora internet se strašně rychle mění. Chování a preference uživatelů, vůči kterým komunikujeme nějaké sdělení, jsou tak dynamické a nestabilní, že musíme být stále ve střehu a nepřetržitě experimentovat, abychom věděli, co zrovna funguje.  

www.videoefekt.cz

Internet je jakýmsi kolektivním vědomím hromady lidí, a to vědomí prochází šíleně rychlou evolucí. Evolucí, která staví firmy před nevyhnutelný cíl: být nejlepší v?online světě.  

Nejzajímavější na tom všem je brutální butterfly effect (motýlí efekt), kdy se pokročilost či zaostalost v?online komunikaci odráží na všech ostatních aspektech činnosti příslušné firmy. Internet totiž firmu a její vedení vychovává ke konstantní snaze o inovace a vede uživatele k?bleskovému vyhodnocování toho, co funguje a co ne.  

Když publikujete tři různé příspěvky o třech nových produktech, okamžitě můžete porovnat, kterých z?těch příspěvků měl větší odezvu u publika. Hned vidíte, že dva nové produkty lidí totálně ignoruji a ten třetí má obrovský ohlas. Ten třetí, to je virální obsah.  

Sociální sítě jako Facebook a Instagram dnes poskytují firmám nejrychlejší, nejlevnější a nejrozsáhlejší sociologický průzkum vůbec, a to vše v?režimu online. Firma ihned vidí, co funguje a co ne a je schopna se tomu okamžitě adaptovat. Anebo taky ne. Nebo si prostě udělá obyč web, založí jakžtakž Facebook a má pocit, že vyzrála na dobu.  

To sotva. Naopak to doba vyzraje na ty, kdo podcení nepřetržitou soutěž o přirozený dosah na sociálních sítích, nej nej nej web a důležitost dominantního postavení ve vyhledávačích jako jsou Google a Seznam. 

Autor: Sergej Pavljuk | úterý 12.9.2017 15:58 | karma článku: 9,12 | přečteno: 375x
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10888x
Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz

Seznam rubrik