Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo

21. 12. 2016 19:31:44
Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.

V současné době jde pouze o klasický výkop nezralé technologie, kterou si má vyzkoušet pár technologických nadšenců a která má být metodou pokusu a omylu vypilována. Je to jako s chytrými telefony, před deseti lety to byla nepříliš praktická hračka pro dospělé, dnes je to v podstatě nezbytnost.

Když se to vezme kolem a kolem, pak dlouhodobá strategie FB je vcelku jasná: jde o pohlcení online světa jedním jediným univerzálním "poskytovatelem všeho". Po vzoru Microsoftu a dle hesla "Máš počítač, musíš mít Windows." Až na to, že brzy to bude "Máš počítač, máš mobil, máš domácnost? Musíš mít Facebook!" a po vytvoření vlastního vyhledávače, vlastní televize a vlastní umělé inteligence je vytvoření operačního systému Facebook pouze dalším možným logickým krokem.

Je zcela nepochybné, že se již ve 20. letech 21. století dožijeme domácností, aut a pracovišť plně řízených a ovládaných umělou inteligencí a otázkou je pouze to, kdo tento trh ovládne. Bude to Apple, Google nebo Facebook? Při současné nesporné monopolizaci digitálních trhů a vzhledem k pohodlnosti moderních uživatelů je velmi nepravděpodobné, že to zvládne někdo jiný. I kdyby vznikla „černá labuť“ v podobě nového úspěšného technologického projektu, jako byl v posledních letech např. WhatsApp nebo Instagram, dojde prostě k jejich pohlcení ze strany „větší ryby“. V případě dvou výše zmíněných projektů Facebook „udělal ham“ a prostě je koupil.

Samozřejmě je tady možnost samostatné technologické revoluce v Číně, Indii nebo Rusku, která by dostala záštitu státu a obstála tak v tvrdé technologické konkurenci amerických gigantů, nejspíše však ne. Ani jeden z těchto států nedokázal vygenerovat adekvátní ekvivalent Windowsu, Macu, iOS nebo Androidu. A pokud přece jenom ano, bude to jako se sociálními sítěmi: Rusové sice mají své vk.com a Číňané jsou na WeChat, Weibo, RenRen – ovšem „třetím zemím“ jasně dominuje FB.

Čas panikařit a utéct do lesa? Pokud máte rádi pocit soukromí a vědomí toho, že máte věci kolem sebe pod kontrolou, pak rozhodně. Pokud nejste připravení na dobrovolný odchod od civilizace, pak nezbývá než držet krok: lepší je mít přehled a učit se spolupracovat s novou technologií, než za 10 let přijít na to, že se již neprodávají pračky, které by nebyly ovládány prostřednictvím ústních příkazů zadávaných Vašemu facebookovému účtu.

Jo a kdyby Vás tato problematika zajímala, pak si přečtěte info o autorovi.

Jo a dál jsem si předsevzetí, že po každém blogu poděkuji tomu, kdo mě zrovna inspiroval. Dnes je to Karel Fink: díky za skvělé nápady k osobnímu videoblogu a za to, že jsi na nic nečekal a prostě se vrhl do natáčení!

Autor: Sergej Pavljuk | středa 21.12.2016 19:31 | karma článku: 12.80 | přečteno: 718x

Další články blogera

Sergej Pavljuk

Dáme jídlo? Facebook si dá celý trh rozvozu jídel ke svačině

Na FB si zatím nemůžete zažádat o občanku a zatím tam nelze oficiálně registrovat manželství. Ale i to zřejmě brzy přijde, protože vedení Facebooku se prostě rozhodlo pohltit vše, co se na internetu může dít.

6.11.2017 v 11:25 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 27 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Facebook chystá masakr motorovou pilou

Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s co nejširším okruhem lidí.

31.10.2017 v 15:55 | Karma článku: 9.60 | Přečteno: 295 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Blog iDNESu připomíná peklo

Jak vypadá peklo pro politiky? Musí denně číst blog iDNES. Zde jim autoři (zpravidla právem) vysvětlí, jací jsou ******, ****** a ****. Je to "easy". Označit někoho druhého za viníka a dát se z obliga.

22.10.2017 v 19:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 63 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Blíží se útok facebookerů

Kdo je to youtuber, dnes ví každá babička. Co je to monetizace – to už je složitější otázka. Jde o to, že YouTube (za určitých podmínek) autorům videí platí.

21.10.2017 v 17:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Stisk Studentský deník

Dcery tvrdí, že jsem v pětačtyřiceti začal dělat youtubera, říká novinář Jindřich Šídlo

Svoji profesi dělá přes pětadvacet let a patří mezi novinářskou tuzemskou špičku. Nyní se přesunul k vizuální novinářské tvorbě a vytváří s kameramanem Tomášem Dusilem satirický pořad Šťastné pondělí pro portál Seznam Zprávy.

14.11.2017 v 22:04 | Karma článku: 8.60 | Přečteno: 481 | Diskuse

Tomáš Vyoral

JXD: další Reflexivní demokrat na baterky s totalitními choutkami

Zakažte Aeronet, ohrožuje naše děti! hlásá JXD z Refexu. Alternativci se alternativa zajídá a po vzoru svých "oblíbených" komunistů by konal "demokraticky" se stejnou parádou. A propos: marijánka "vaše" děti neohrožuje?

13.11.2017 v 11:11 | Karma článku: 40.48 | Přečteno: 2105 | Diskuse

Jan Bartoň

Senátor John McCain - apoštol politické korektnosti

Republikán John McCain byl v roce 2008 kandidátem Republikánů na prezidenta a prohrál s Barackem Obamou. Byl proti Donaldu Trumpovi během republikánských primárek roku 2016 a pracuje proti němu stále.

13.11.2017 v 8:05 | Karma článku: 30.81 | Přečteno: 733 | Diskuse

Pavel Ďuran

Podvody při volbách?

O co komu zase jde? Volby skončily tak, jak skončily, blíží se další, ty prezidentské, jejichž výsledek je opět předvídatelný.

11.11.2017 v 5:48 | Karma článku: 21.55 | Přečteno: 643 | Diskuse

Jan Bartoň

Jsem člověk, poněkud v tísni

Billboardová kampaň Člověka v tísni rozbouřila internetové diskuse podobně jako fotografie prvňáčků odněkud z Teplicko-Mostecka. Nebydlím sice v Praze či dalších „velkých“ městech, ale jsem z této kampaně poněkud v tísni.

10.11.2017 v 13:27 | Karma článku: 33.29 | Přečteno: 1129 | Diskuse
Počet článků 63 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2573

Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.