Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Babiš, politiků se zbavíš“ efekt končí

21. 03. 2015 22:46:00
Název soutěže: zvýšení zdravotního pojištění živnostníkům. Hlavní cena: umírněně levicový volič. A jedeme! Dobrý večer, začínají večerní Události ČT24, Jakub Železný s úsměvem oznamuje divákům, že živnostníci by měli platit vyšší zdravotní pojištění, že to chce Sobotka. Pan premiér apeluje na city zaměstnanců: živnostníci čerpají ze zdravotního systému víc peněz, než do něj odvádějí. Co na to Babiš? Ten podle slov moderátora ČT dokončil podrobnou analýzu této věci a zvyšování odvodů živnostníků odmítá.

Bod pro Babiše a jeho renomé kompetentního odborníka: oproti Sobotkovi má alespoň nějakou analýzu.

Následuje reportáž, ve které sympatický živnostník Pavel Šťastný něco opravuje a u toho vysvětluje divákům, v čem všem to má živnostník oproti běžným zaměstnancům těžší. Reportér ČT uzavírá tuto pasáž slovy o tom, že tomuto sympaťákovi chce premiér Sobotka přitížit a PR tým ČSSD již musí u televize znervóznět, Andrej poráží Bohouše i v druhém kole.

V tom náhle v této vysoké politické hře dochází k zvratu: ČT ukazuje čísla, ze kterých pro diváka plyne, že živnostník do systému platí 2x méně než zaměstnanec, přitom má obratem nárok na úplně stejnou zdravotnickou péči. Gól do branky Andreje v srdci levicového a středového voliče pak realizuje věrné béčko ČSSD odborář slovy o tom, že to přece není fér!

Zástupce živnostníků sice rychle oponuje, že to není pravda, jenže tím se již celé téma rozbíjí na klasický souboj mezi pravicí a levicí, kdy na jedné straně jsou zlí podnikatelé vykořisťovatelé a na straně druhé hodní zaměstnanci. Anebo opačný sentiment, jste-li pravičák a ne levičák. Na tom již ale vlastně z marketingového hlediska nesejde, protože Babiš prohrál.

Neprohrál tím, že by vstřelil méně gólů než Sobotka, ale prohrál již prostě tím, že musel akceptovat hru, kterou mu premiér nadhodil. Andrej a ANO totiž dlouhodobě těží z toho, že jsou nemastní neslaní. Neleví, nepraví, neliberální, nekonzervativní, nejsou politici, prostě to zařídí. To je líbivé, letí na to pravičák i levičák, Babiš by byl sám proti sobě, kdyby jednu z těch voličských skupin od sebe odradil.

A doposud nikoho neodradil! Volební program ANO před volbami zveřejnil úplně na poslední chvíli a v programu samotném se pečlivě vyhýbal všem ostrým hranám, na billboardech a letácích měl jen plácnutí do vody nebo věci, proti kterým nemůže nikdo nic říct. V očích dobré čtvrtiny obyvatel republiky tak Babiš změnil volbu mezi pravici a levici ve volbu mezi politiky a nepolitiky.

Po volbách Babiš a tamní PR správně vycítili, že po pár letech ve vrcholné politice už jeho straně sotva někdo uvěří, že se straníci ANO ještě nestali politiky a proto pozvolna začali měnit rétoriku: teď už to není o volbě mezi politiky a nepolitiky, teď si vyberte mezi kompetentními a nekompetentními politiky. Mediální poradci Sobotky už z toho museli být na prášky, Zemana ustáli, Haška ustáli, vzhled brýlí pana premiéra ustáli, ale jak dokázat národu, že dlouholetý straník a politik Sobotka je kompetentnější než podnikatel, co si vybudoval miliardové impérium?

Když v tom někdo z ČSSD dostal skvělý nápad: nezačali prokazovat voličům, že Sobotka byl onehdy lepším ministrem financí než Babiš, nezačali vymýšlet, co kdy Bohuslav dokázal mimo politiku, ale prostě neakceptovali hru, do které je tlačil Babiš a rozehráli klasickou kombinaci na pravicově levicovém hřišti: kdo je zlý, podnikatel, živnostník nebo zaměstnanec? A Babiš tu hru přijal. Snaží se ze všech sil, hraje, jak jen to jde, běhá od argumentu k argumentu, ale ztrácí voliče za voličem. Máma, co žehlí u televize, najednou uslyšela, že Andrej ji chce i nadále vykořisťovat, táta se vzteknul v hospodě, že už i z něho je politik a děda hrozí holí u televize, že doufal, že se z Andreje vyklube estébák a ono nic. Levicový volič Babiše zklamaně zvažuje návrat k červené a oranžové barvě a pravicový volič Babiše je sice spokojený, ale to jen do té doby, než se probudí PR tým ODS a TOP09 a pochopí, co se právě Bohoušovi povedlo.

Ostatně ODS možná prostě zanikne. Paní Němcová z ODS v dnešních Událostech ČT prostě prohlásila: „obecně pan ministr Babiš se vždycky vydává cestou lovení nějakých zlodějů, to je jeho oblíbená rétorika, místo toho, aby hlídal, jestli vybírá daně“. Nejsem si jistý, že bývalá paní žhavá kandidátka na předsedkyni ODS si uvědomila, jak si to naprostá většina diváků u televize vyložila: ODS vnímá negativně, že Babiš chce chytat zloděje a myslí si, že by měl Andrej radši všechny slušné lidí hezký danit! To je perla!

Ostatně vše ještě může být jinak, dobrých markeťáků a politologů není v této republice mnoho a klidně je může zítra začít platit ODS lépe, než je dnes platí Babiš se Sobotkou. Jisté je jenom to, že hra o 200 trůnů ve Sněmovně nikdy nekončí.

Autor: Sergej Pavljuk | sobota 21.3.2015 22:46 | karma článku: 22.89 | přečteno: 1461x

Další články blogera

Sergej Pavljuk

Dáme jídlo? Facebook si dá celý trh rozvozu jídel ke svačině

Na FB si zatím nemůžete zažádat o občanku a zatím tam nelze oficiálně registrovat manželství. Ale i to zřejmě brzy přijde, protože vedení Facebooku se prostě rozhodlo pohltit vše, co se na internetu může dít.

6.11.2017 v 11:25 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 27 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Facebook chystá masakr motorovou pilou

Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s co nejširším okruhem lidí.

31.10.2017 v 15:55 | Karma článku: 9.60 | Přečteno: 295 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Blog iDNESu připomíná peklo

Jak vypadá peklo pro politiky? Musí denně číst blog iDNES. Zde jim autoři (zpravidla právem) vysvětlí, jací jsou ******, ****** a ****. Je to "easy". Označit někoho druhého za viníka a dát se z obliga.

22.10.2017 v 19:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 63 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Blíží se útok facebookerů

Kdo je to youtuber, dnes ví každá babička. Co je to monetizace – to už je složitější otázka. Jde o to, že YouTube (za určitých podmínek) autorům videí platí.

21.10.2017 v 17:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Bartoň

Ruská provokace k Zemanově návštěvě

Není zřejmě vůbec žádnou náhodou, že web ruské armády uveřejnil v době návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Rusku zprávu obhajující sovětskou intervenci v Československu roku 1968.

22.11.2017 v 8:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Jaroslav Čejka

Asi budu volit Zemana

Ne že bych si nedovedl představit lepšího prezidenta. Diplomatičtějšího, slušnějšího, střízlivějšího, mladšího, zdravějšího a ještě více vtipného, neúplatného, nezastrašitelného a rozhodného. Ale kde takového borce vzít a nekrást?

22.11.2017 v 7:44 | Karma článku: 17.88 | Přečteno: 284 |

Lubomír Stejskal

Premiér cestovatel

Stabilita Libanonu je důležitá pro celkovou stabilitu regionu. Ta je obecně křehká – stačí málo a oheň je „na střeše“.

22.11.2017 v 0:20 | Karma článku: 5.50 | Přečteno: 225 | Diskuse

Jan Ziegler

Provládní ruský web lže, vraždy Čechů vydává za osvobození

Jestliže by nějaké německé noviny napsaly, že 15. března 1939 nás Němci osvobodili a zachránili před bolševismem, tak by z toho byl právem skandál. Rusové se ovšem dopustili srovnatelné urážky českého národa.

21.11.2017 v 20:58 | Karma článku: 26.12 | Přečteno: 522 | Diskuse

Dalibor Bartoš

Nutit někoho k vlastenectví

Tak tuto frázi použil dnes jistý Libor Dvořák, samozvaný expert na Rusko. Řekl - citace nebude přesná ale je možné si ji poslechnout na ČT24 - že, v Rusku se množí požadavky na zákony, které budou nutit lidi k vlastenectví, a že

21.11.2017 v 20:11 | Karma článku: 22.22 | Přečteno: 498 | Diskuse
Počet článků 63 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2573

Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.