„Babiš, politiků se zbavíš“ efekt končí
Bod pro Babiše a jeho renomé kompetentního odborníka: oproti Sobotkovi má alespoň nějakou analýzu.
Následuje reportáž, ve které sympatický živnostník Pavel Šťastný něco opravuje a u toho vysvětluje divákům, v čem všem to má živnostník oproti běžným zaměstnancům těžší. Reportér ČT uzavírá tuto pasáž slovy o tom, že tomuto sympaťákovi chce premiér Sobotka přitížit a PR tým ČSSD již musí u televize znervóznět, Andrej poráží Bohouše i v druhém kole.
V tom náhle v této vysoké politické hře dochází k zvratu: ČT ukazuje čísla, ze kterých pro diváka plyne, že živnostník do systému platí 2x méně než zaměstnanec, přitom má obratem nárok na úplně stejnou zdravotnickou péči. Gól do branky Andreje v srdci levicového a středového voliče pak realizuje věrné béčko ČSSD odborář slovy o tom, že to přece není fér!
Zástupce živnostníků sice rychle oponuje, že to není pravda, jenže tím se již celé téma rozbíjí na klasický souboj mezi pravicí a levicí, kdy na jedné straně jsou zlí podnikatelé vykořisťovatelé a na straně druhé hodní zaměstnanci. Anebo opačný sentiment, jste-li pravičák a ne levičák. Na tom již ale vlastně z marketingového hlediska nesejde, protože Babiš prohrál.
Neprohrál tím, že by vstřelil méně gólů než Sobotka, ale prohrál již prostě tím, že musel akceptovat hru, kterou mu premiér nadhodil. Andrej a ANO totiž dlouhodobě těží z toho, že jsou nemastní neslaní. Neleví, nepraví, neliberální, nekonzervativní, nejsou politici, prostě to zařídí. To je líbivé, letí na to pravičák i levičák, Babiš by byl sám proti sobě, kdyby jednu z těch voličských skupin od sebe odradil.
A doposud nikoho neodradil! Volební program ANO před volbami zveřejnil úplně na poslední chvíli a v programu samotném se pečlivě vyhýbal všem ostrým hranám, na billboardech a letácích měl jen plácnutí do vody nebo věci, proti kterým nemůže nikdo nic říct. V očích dobré čtvrtiny obyvatel republiky tak Babiš změnil volbu mezi pravici a levici ve volbu mezi politiky a nepolitiky.
Po volbách Babiš a tamní PR správně vycítili, že po pár letech ve vrcholné politice už jeho straně sotva někdo uvěří, že se straníci ANO ještě nestali politiky a proto pozvolna začali měnit rétoriku: teď už to není o volbě mezi politiky a nepolitiky, teď si vyberte mezi kompetentními a nekompetentními politiky. Mediální poradci Sobotky už z toho museli být na prášky, Zemana ustáli, Haška ustáli, vzhled brýlí pana premiéra ustáli, ale jak dokázat národu, že dlouholetý straník a politik Sobotka je kompetentnější než podnikatel, co si vybudoval miliardové impérium?
Když v tom někdo z ČSSD dostal skvělý nápad: nezačali prokazovat voličům, že Sobotka byl onehdy lepším ministrem financí než Babiš, nezačali vymýšlet, co kdy Bohuslav dokázal mimo politiku, ale prostě neakceptovali hru, do které je tlačil Babiš a rozehráli klasickou kombinaci na pravicově levicovém hřišti: kdo je zlý, podnikatel, živnostník nebo zaměstnanec? A Babiš tu hru přijal. Snaží se ze všech sil, hraje, jak jen to jde, běhá od argumentu k argumentu, ale ztrácí voliče za voličem. Máma, co žehlí u televize, najednou uslyšela, že Andrej ji chce i nadále vykořisťovat, táta se vzteknul v hospodě, že už i z něho je politik a děda hrozí holí u televize, že doufal, že se z Andreje vyklube estébák a ono nic. Levicový volič Babiše zklamaně zvažuje návrat k červené a oranžové barvě a pravicový volič Babiše je sice spokojený, ale to jen do té doby, než se probudí PR tým ODS a TOP09 a pochopí, co se právě Bohoušovi povedlo.
Ostatně ODS možná prostě zanikne. Paní Němcová z ODS v dnešních Událostech ČT prostě prohlásila: „obecně pan ministr Babiš se vždycky vydává cestou lovení nějakých zlodějů, to je jeho oblíbená rétorika, místo toho, aby hlídal, jestli vybírá daně“. Nejsem si jistý, že bývalá paní žhavá kandidátka na předsedkyni ODS si uvědomila, jak si to naprostá většina diváků u televize vyložila: ODS vnímá negativně, že Babiš chce chytat zloděje a myslí si, že by měl Andrej radši všechny slušné lidí hezký danit! To je perla!
Ostatně vše ještě může být jinak, dobrých markeťáků a politologů není v této republice mnoho a klidně je může zítra začít platit ODS lépe, než je dnes platí Babiš se Sobotkou. Jisté je jenom to, že hra o 200 trůnů ve Sněmovně nikdy nekončí.
Sergej Pavljuk
Permanentní revoluce už není bolševismus, teď je to Facebook
Permanentní revoluce - to je taková sranda, kterou vymysleli bolševici v 20. létech minulého století. Zjednodušeně řečeno jde o to, že ihned uděláte cokoliv, co vede k Vašemu cíli, jakkoliv šílený ten krok je.
Sergej Pavljuk
Pozor abyste se neocitli v bublině na sockách
Socky (= sociální sítě) jsou zrádné. Snaží se vám naservírovat přesně ten obsah, který odpovídá vaší představě.
Sergej Pavljuk
Chabý pokus Facebooku jménem Creator
Největší sociální síť světa vydala v?listopadu 2017 novou aplikaci jménem Creator. Primární účel této aplikace je podpořit jednotlivé uživatele v tvorbě videí.
Sergej Pavljuk
Konec „levných“ absolventů
Téměř ve všech českých firmách už přišli na to, že klišé „najděte nějakého studenta nebo čerstvého absolventa, který to bude dělat za pár korun“ už neplatí. Přinejmenším ve městech jako je Praha.
Sergej Pavljuk
Facebook má 4 příběhy a jeden z nich končí
Funkce příběh neboli story je status, který se dává do speciálního rozhraní na Instagramu, WhatsApp, Facebooku nebo Messengeru.
Sergej Pavljuk
Dáme jídlo? Facebook si dá celý trh rozvozu jídel ke svačině
Na FB si zatím nemůžete zažádat o občanku a zatím tam nelze oficiálně registrovat manželství. Ale i to zřejmě brzy přijde, protože vedení Facebooku se prostě rozhodlo pohltit vše, co se na internetu může dít.
Sergej Pavljuk
Facebook chystá masakr motorovou pilou
Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s?co nejširším okruhem lidí.
Sergej Pavljuk
Blog iDNESu připomíná peklo
Jak vypadá peklo pro politiky? Musí denně číst blog iDNES. Zde jim autoři (zpravidla právem) vysvětlí, jací jsou ******, ****** a ****. Je to "easy". Označit někoho druhého za viníka a dát se z obliga.
Sergej Pavljuk
Blíží se útok facebookerů
Kdo je to youtuber, dnes ví každá babička. Co je to monetizace – to už je složitější otázka. Jde o to, že YouTube (za určitých podmínek) autorům videí platí.
Sergej Pavljuk
Google je sotva plnoletý, Instagram jde do první třídy.
Google se narodil v?roce 1998, dnes je to zralý jedinec a nejpopulárnější web na světě. YouTubu je 12 let, koupil si ho Google a vodí ho za ručku.
Sergej Pavljuk
Využijte Pavlovův reflex uživatelů internetu
Když něco googlíme, výsledkem je spousta textu a sotva pár obrázků. Shodou náhod má ve vyhledávání na Googlu právo na ilustraci většinou nějaký portál, který také patří Googlu.
Sergej Pavljuk
Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň
Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak
Sergej Pavljuk
Placená reklama je jako placený sex
Výsledek je jistý. Jisté je, že to není ono. Konvenční placené online reklamy, kdy firma platí za proklik (PPC), dosah nebo shlédnutí je tolik, že s jistotou dodá pouze jeden výsledek.
Sergej Pavljuk
Čtete blog na iDnesu? Jste dinosauři, sorry jako
Internet v ČR zítra slaví své 25. narozeniny. Před sto lety se lidé „staré školy“ bránili telegrafu, telefonu a rádiu, včera se bránili internetu, dnes se brání sociálním sítím.
Sergej Pavljuk
Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo
Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.
- Počet článků 15
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 10888x