Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Permanentní revoluce už není bolševismus, teď je to Facebook

Permanentní revoluce - to je taková sranda, kterou vymysleli bolševici v 20. létech minulého století. Zjednodušeně řečeno jde o to, že ihned uděláte cokoliv, co vede k Vašemu cíli, jakkoliv šílený ten krok je. 

Bolševikům se to docela vymklo a narazili do zdi, ale Facebook na to jde vskutku bravurně a vede již několik let skutečnou permanentní technologickou revoluci.

Jen za posledních pár týdnů jsme se dozvěděli, že FB v kooperaci s UMG chystá velkou bombu na poli poslechu hudby, tedy trhu, kde dnes dominují YouTube, iTunes, Spotify apod., zároveň s tím popravil Facebook funkci ticker ve prospěch funkce strories a k tomu ještě FB rozjel křížovou výpravu proti tag baiting, like baiting a comment baiting technologiím. Jo a ještě bude automaticky poznávat Vaší tvář na všech fotkách a říkat Vám, kde a kdo vaše fotky zveřejnil. To poslední však v Evropě zatím neplatí, protože se tu FB zamotal v místních zákonech.

Že nevíte, co ty výše uveden pojmy vůbec znamenají? No v tom je celá pointa oné permanentní technologické revoluce: tato sociální síť se mění tak rychle, že sotva vznikl prostor pro like baiting, už zase tento prostor zanikl.

Facebook nepřetržitě a super intenzivně užívá technologii pokus/omyl a tím stále tříbí a zdokonaluje to, co mu vynáší maximum peněz a zároveň zachovává atraktivitu FB pro uživatelé. Proto taky tak citlivě pracuje se změnami: žádná velká reforma jednou za rok, hezky krůček po krůčku probíhá jedná velká revoluce, která vede k tomu, že ten kdo FB dva roky neviděl, by dnes uviděl zcela jinou sociální síť.

A perlička nakonec: blíží se další volby, pokud Vás silně otravují politické názory někoho ve Vašem okolí a zároveň ho chcete přestat sledovat pouze na období před volbami, je tady další nová funkce Facebooku: Snooze. Když to tlačítko použijete, neuvidíte po omezenou dobu od toho člověka žádné příspěvky a pak – třeba po volbách – se Vám jeho příspěvky znovu začnou zobrazovat. 

Autor: Sergej Pavljuk | středa 27.12.2017 16:09 | karma článku: 5,16 | přečteno: 219x
  • Další články autora

Sergej Pavljuk

Pozor abyste se neocitli v bublině na sockách

Socky (= sociální sítě) jsou zrádné. Snaží se vám naservírovat přesně ten obsah, který odpovídá vaší představě.

19.12.2017 v 11:59 | Karma: 5,38 | Přečteno: 113x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Chabý pokus Facebooku jménem Creator

Největší sociální síť světa vydala v?listopadu 2017 novou aplikaci jménem Creator. Primární účel této aplikace je podpořit jednotlivé uživatele v tvorbě videí.

13.12.2017 v 16:14 | Karma: 0 | Přečteno: 40x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Konec „levných“ absolventů

Téměř ve všech českých firmách už přišli na to, že klišé „najděte nějakého studenta nebo čerstvého absolventa, který to bude dělat za pár korun“ už neplatí. Přinejmenším ve městech jako je Praha.

6.12.2017 v 17:05 | Karma: 4,77 | Přečteno: 80x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Facebook má 4 příběhy a jeden z nich končí

Funkce příběh neboli story je status, který se dává do speciálního rozhraní na Instagramu, WhatsApp, Facebooku nebo Messengeru.

30.11.2017 v 15:12 | Karma: 0 | Přečteno: 47x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Dáme jídlo? Facebook si dá celý trh rozvozu jídel ke svačině

Na FB si zatím nemůžete zažádat o občanku a zatím tam nelze oficiálně registrovat manželství. Ale i to zřejmě brzy přijde, protože vedení Facebooku se prostě rozhodlo pohltit vše, co se na internetu může dít.

6.11.2017 v 11:25 | Karma: 0 | Přečteno: 67x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Facebook chystá masakr motorovou pilou

Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s?co nejširším okruhem lidí.

31.10.2017 v 15:55 | Karma: 11,04 | Přečteno: 336x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Blog iDNESu připomíná peklo

Jak vypadá peklo pro politiky? Musí denně číst blog iDNES. Zde jim autoři (zpravidla právem) vysvětlí, jací jsou ******, ****** a ****. Je to "easy". Označit někoho druhého za viníka a dát se z obliga.

22.10.2017 v 19:34 | Karma: 4,79 | Přečteno: 83x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Blíží se útok facebookerů

Kdo je to youtuber, dnes ví každá babička. Co je to monetizace – to už je složitější otázka. Jde o to, že YouTube (za určitých podmínek) autorům videí platí.

21.10.2017 v 17:12 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Google je sotva plnoletý, Instagram jde do první třídy.

Google se narodil v?roce 1998, dnes je to zralý jedinec a nejpopulárnější web na světě. YouTubu je 12 let, koupil si ho Google a vodí ho za ručku.

20.10.2017 v 19:16 | Karma: 7,03 | Přečteno: 143x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Využijte Pavlovův reflex uživatelů internetu

Když něco googlíme, výsledkem je spousta textu a sotva pár obrázků. Shodou náhod má ve vyhledávání na Googlu právo na ilustraci většinou nějaký portál, který také patří Googlu.

5.10.2017 v 15:11 | Karma: 8,32 | Přečteno: 169x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň

Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak

12.9.2017 v 15:58 | Karma: 9,12 | Přečteno: 375x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Placená reklama je jako placený sex

Výsledek je jistý. Jisté je, že to není ono. Konvenční placené online reklamy, kdy firma platí za proklik (PPC), dosah nebo shlédnutí je tolik, že s jistotou dodá pouze jeden výsledek.

30.8.2017 v 15:15 | Karma: 10,27 | Přečteno: 442x | Diskuse| Média

Sergej Pavljuk

Čtete blog na iDnesu? Jste dinosauři, sorry jako

Internet v ČR zítra slaví své 25. narozeniny. Před sto lety se lidé „staré školy“ bránili telegrafu, telefonu a rádiu, včera se bránili internetu, dnes se brání sociálním sítím.

12.2.2017 v 20:27 | Karma: 15,93 | Přečteno: 584x | Diskuse| Společnost

Sergej Pavljuk

Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo

Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.

21.12.2016 v 19:31 | Karma: 13,41 | Přečteno: 752x | Diskuse| Média
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10888x
Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz

Seznam rubrik