Facebooku je 13, koupil si osmiletý WhatsApp a šestiletý Instagram a společně ve třech útočí na pozice výše uvedené dvojky lídrů.
Před 20 lety nemohla být o ničem takovém ani řeč a dnes parta náctiletých ovládá mysl a čas většiny světové populace. Většina z nás si pamatuje čas, kdy se podceňovala nutnost mít k podnikání webovou stránku, že je to prý jen pro mladé. Pak se stejným argumentem shazoval Facebook. Dnes už i šedivý majitel firmy s tlačítkovým telefonem v kapse ví, že „fejsbuk“ musí být.
Čas utíká, je tady Instagram a Snapchat - a prý jsou jen pro mladé. To je ta nejpitomější představa, kterou můžete o internetu mít. Internet připomíná antiutopii pro puberťačky zvanou Hunger Games. Všude pobíhá spousta mladých projektů „jen pro mladé“ a řada z nich zahyne v nemilosrdném konkurenčním boji. Ale bacha na ty, co přežijí.
Nic není tak důležité, perspektivní a nadějné, jako weby a aplikace, na kterých dnes tráví svůj čas vaše ratolesti. Těmto projektům patří budoucnost. A ta budoucnost nebude za 20 nebo 40 let, ta budoucnost nastává již dnes. A zítra možná bude stejně neaktuální jako libimseti.cz nebo lide.cz.
To je naše doba, musíme se stále učit a adaptovat. Nebo po roce nepozornosti zůstaneme 100 let za opicemi.