Příčinou této náhody je, že se každý z nás instinktivně raději koukne na obrázek, než aby četl text. A Google to dobře ví.
Není to žádná věda: čím větší obrázek a čím čistší pozadí okolo, tím větší je šance, že na něj klikneme. Dejte si do Googlu slovo KLADIVO. První co vidíte, jsou kladiva na bílém pozadí a text kolem vnímáme jen jako křoví. Máte na výběr z pěti kladiv z pěti různých e-shopů a je jedno, na které kliknete: z každého z nich vydělá Google. Oproti tomu článek na Wikipedii Googlu tak nevydělá, proto ilustraci nemá a je právě tím textovým křovím kolem.
A není na tom nic zlého: jsou mistři a fakt to s námi umí. Platí: čistý obrázek mezi textem je středem pozornosti. Na barvě záleží: červená prodává, modrá je super pro komunikaci vůči mužům, zelená jako eko a zdravá. A hlavně: co se hýbe a bliká, to láká a udržuje pozornost. Proto je budoucností internetu video.