Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň

12. 09. 2017 15:58:37
Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak

Čím víc se člověk pohybuje online a čím víc způsobů komunikace zkouší, tím lépe rozumí tomu, že ničemu nerozumí.

Nějaký super programátor by to asi popsal mnohem fundovaněji, já to pojmenuju z hlediska online marketéra: ta potvora internet se strašně rychle mění. Chování a preference uživatelů, vůči kterým komunikujeme nějaké sdělení, jsou tak dynamické a nestabilní, že musíme být stále ve střehu a nepřetržitě experimentovat, abychom věděli, co zrovna funguje.

Internet je jakýmsi kolektivním vědomím hromady lidí, a to vědomí prochází šíleně rychlou evolucí. Evolucí, která staví firmy před nevyhnutelný cíl: být nejlepší v online světě.

Nejzajímavější na tom všem je brutální butterfly effect (motýlí efekt), kdy se pokročilost či zaostalost v online komunikaci odráží na všech ostatních aspektech činnosti příslušné firmy. Internet totiž firmu a její vedení vychovává ke konstantní snaze o inovace a vede uživatele k bleskovému vyhodnocování toho, co funguje a co ne.

Když publikujete tři různé příspěvky o třech nových produktech, okamžitě můžete porovnat, kterých z těch příspěvků měl větší odezvu u publika. Hned vidíte, že dva nové produkty lidí totálně ignoruji a ten třetí má obrovský ohlas. Ten třetí, to je virální obsah.

Sociální sítě jako Facebook a Instagram dnes poskytují firmám nejrychlejší, nejlevnější a nejrozsáhlejší sociologický průzkum vůbec, a to vše v režimu online. Firma ihned vidí, co funguje a co ne a je schopna se tomu okamžitě adaptovat. Anebo taky ne. Nebo si prostě udělá obyč web, založí jakžtakž Facebook a má pocit, že vyzrála na dobu.

To sotva. Naopak to doba vyzraje na ty, kdo podcení nepřetržitou soutěž o přirozený dosah na sociálních sítích, nej nej nej web a důležitost dominantního postavení ve vyhledávačích jako jsou Google a Seznam.

Autor: Sergej Pavljuk | úterý 12.9.2017 15:58 | karma článku: 7.83 | přečteno: 295x

Další články blogera

Sergej Pavljuk

Placená reklama je jako placený sex

Výsledek je jistý. Jisté je, že to není ono. Konvenční placené online reklamy, kdy firma platí za proklik (PPC), dosah nebo shlédnutí je tolik, že s jistotou dodá pouze jeden výsledek.

30.8.2017 v 15:15 | Karma článku: 9.46 | Přečteno: 368 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Čtete blog na iDnesu? Jste dinosauři, sorry jako

Internet v ČR zítra slaví své 25. narozeniny. Před sto lety se lidé „staré školy“ bránili telegrafu, telefonu a rádiu, včera se bránili internetu, dnes se brání sociálním sítím.

12.2.2017 v 20:27 | Karma článku: 14.35 | Přečteno: 557 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo

Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.

21.12.2016 v 19:31 | Karma článku: 11.54 | Přečteno: 709 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Lukáš Moudrý

Nenávist na internetu

Žijeme v době, kde už není místo pro nevulgární rozhovory? Kde se oháníme jen demagogií, lhaním a agresí? Pevně věřím tomu, že ne a že stačí podívat se kriticky do našich niter.

23.9.2017 v 8:09 | Karma článku: 14.39 | Přečteno: 590 | Diskuse

Michal Lendvorsky

Najsledovanejšie videa zo sveta

Vysoko sledované videa zo sveta. Niektoré staré, niektoré novšie. Iné zase hlúpe alebo dojímavé. Viac v nasledujúcom článku.

21.9.2017 v 8:00 | Karma článku: 3.37 | Přečteno: 99 | Diskuse

Petr Karas

Víte to vy?

Je výborné, že slavný válečný román o osudech dobrého vojáka Švejka se mi někde ztratil. Alespoň nemusím hledat, na které stránce a ve kterém díle románu se o tom psalo: ušetřím tedy mnoho času.

20.9.2017 v 15:20 | Karma článku: 9.95 | Přečteno: 298 | Diskuse

Jan Bartoň

Zaorálek myslel na Trockého

Nehoda ministra Lubomíra Zaorálka je mimo jiné doplněná rozhovorem na novinky.cz. V něm se Zaorálek přiznává, že po zranění hlavy myslel na Trockého.

18.9.2017 v 9:04 | Karma článku: 25.60 | Přečteno: 975 | Diskuse

Adam Mikulášek

Uklízíte v ČT? Žádná politická vyjádření ani na soukromém Facebooku!

Vedení ČT nakázalo všem zaměstnancům tohoto média, aby se zdrželi vyjadřování svých politických postojů před volbami, v rámci „nezávislosti“. Jenže nikoli jen z pozice pracovníků ČT, ale i jako soukromým osobám.

15.9.2017 v 15:45 | Karma článku: 32.24 | Přečteno: 862 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2830

Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.