Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Babiš, politiků se zbavíš“ efekt končí

21. 03. 2015 22:46:00
Název soutěže: zvýšení zdravotního pojištění živnostníkům. Hlavní cena: umírněně levicový volič. A jedeme! Dobrý večer, začínají večerní Události ČT24, Jakub Železný s úsměvem oznamuje divákům, že živnostníci by měli platit vyšší zdravotní pojištění, že to chce Sobotka. Pan premiér apeluje na city zaměstnanců: živnostníci čerpají ze zdravotního systému víc peněz, než do něj odvádějí. Co na to Babiš? Ten podle slov moderátora ČT dokončil podrobnou analýzu této věci a zvyšování odvodů živnostníků odmítá.

Bod pro Babiše a jeho renomé kompetentního odborníka: oproti Sobotkovi má alespoň nějakou analýzu.

Následuje reportáž, ve které sympatický živnostník Pavel Šťastný něco opravuje a u toho vysvětluje divákům, v čem všem to má živnostník oproti běžným zaměstnancům těžší. Reportér ČT uzavírá tuto pasáž slovy o tom, že tomuto sympaťákovi chce premiér Sobotka přitížit a PR tým ČSSD již musí u televize znervóznět, Andrej poráží Bohouše i v druhém kole.

V tom náhle v této vysoké politické hře dochází k zvratu: ČT ukazuje čísla, ze kterých pro diváka plyne, že živnostník do systému platí 2x méně než zaměstnanec, přitom má obratem nárok na úplně stejnou zdravotnickou péči. Gól do branky Andreje v srdci levicového a středového voliče pak realizuje věrné béčko ČSSD odborář slovy o tom, že to přece není fér!

Zástupce živnostníků sice rychle oponuje, že to není pravda, jenže tím se již celé téma rozbíjí na klasický souboj mezi pravicí a levicí, kdy na jedné straně jsou zlí podnikatelé vykořisťovatelé a na straně druhé hodní zaměstnanci. Anebo opačný sentiment, jste-li pravičák a ne levičák. Na tom již ale vlastně z marketingového hlediska nesejde, protože Babiš prohrál.

Neprohrál tím, že by vstřelil méně gólů než Sobotka, ale prohrál již prostě tím, že musel akceptovat hru, kterou mu premiér nadhodil. Andrej a ANO totiž dlouhodobě těží z toho, že jsou nemastní neslaní. Neleví, nepraví, neliberální, nekonzervativní, nejsou politici, prostě to zařídí. To je líbivé, letí na to pravičák i levičák, Babiš by byl sám proti sobě, kdyby jednu z těch voličských skupin od sebe odradil.

A doposud nikoho neodradil! Volební program ANO před volbami zveřejnil úplně na poslední chvíli a v programu samotném se pečlivě vyhýbal všem ostrým hranám, na billboardech a letácích měl jen plácnutí do vody nebo věci, proti kterým nemůže nikdo nic říct. V očích dobré čtvrtiny obyvatel republiky tak Babiš změnil volbu mezi pravici a levici ve volbu mezi politiky a nepolitiky.

Po volbách Babiš a tamní PR správně vycítili, že po pár letech ve vrcholné politice už jeho straně sotva někdo uvěří, že se straníci ANO ještě nestali politiky a proto pozvolna začali měnit rétoriku: teď už to není o volbě mezi politiky a nepolitiky, teď si vyberte mezi kompetentními a nekompetentními politiky. Mediální poradci Sobotky už z toho museli být na prášky, Zemana ustáli, Haška ustáli, vzhled brýlí pana premiéra ustáli, ale jak dokázat národu, že dlouholetý straník a politik Sobotka je kompetentnější než podnikatel, co si vybudoval miliardové impérium?

Když v tom někdo z ČSSD dostal skvělý nápad: nezačali prokazovat voličům, že Sobotka byl onehdy lepším ministrem financí než Babiš, nezačali vymýšlet, co kdy Bohuslav dokázal mimo politiku, ale prostě neakceptovali hru, do které je tlačil Babiš a rozehráli klasickou kombinaci na pravicově levicovém hřišti: kdo je zlý, podnikatel, živnostník nebo zaměstnanec? A Babiš tu hru přijal. Snaží se ze všech sil, hraje, jak jen to jde, běhá od argumentu k argumentu, ale ztrácí voliče za voličem. Máma, co žehlí u televize, najednou uslyšela, že Andrej ji chce i nadále vykořisťovat, táta se vzteknul v hospodě, že už i z něho je politik a děda hrozí holí u televize, že doufal, že se z Andreje vyklube estébák a ono nic. Levicový volič Babiše zklamaně zvažuje návrat k červené a oranžové barvě a pravicový volič Babiše je sice spokojený, ale to jen do té doby, než se probudí PR tým ODS a TOP09 a pochopí, co se právě Bohoušovi povedlo.

Ostatně ODS možná prostě zanikne. Paní Němcová z ODS v dnešních Událostech ČT prostě prohlásila: „obecně pan ministr Babiš se vždycky vydává cestou lovení nějakých zlodějů, to je jeho oblíbená rétorika, místo toho, aby hlídal, jestli vybírá daně“. Nejsem si jistý, že bývalá paní žhavá kandidátka na předsedkyni ODS si uvědomila, jak si to naprostá většina diváků u televize vyložila: ODS vnímá negativně, že Babiš chce chytat zloděje a myslí si, že by měl Andrej radši všechny slušné lidí hezký danit! To je perla!

Ostatně vše ještě může být jinak, dobrých markeťáků a politologů není v této republice mnoho a klidně je může zítra začít platit ODS lépe, než je dnes platí Babiš se Sobotkou. Jisté je jenom to, že hra o 200 trůnů ve Sněmovně nikdy nekončí.

Autor: Sergej Pavljuk | sobota 21.3.2015 22:46 | karma článku: 22.89 | přečteno: 1458x

Další články blogera

Sergej Pavljuk

Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň

Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak

12.9.2017 v 15:58 | Karma článku: 7.83 | Přečteno: 295 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Placená reklama je jako placený sex

Výsledek je jistý. Jisté je, že to není ono. Konvenční placené online reklamy, kdy firma platí za proklik (PPC), dosah nebo shlédnutí je tolik, že s jistotou dodá pouze jeden výsledek.

30.8.2017 v 15:15 | Karma článku: 9.46 | Přečteno: 368 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Čtete blog na iDnesu? Jste dinosauři, sorry jako

Internet v ČR zítra slaví své 25. narozeniny. Před sto lety se lidé „staré školy“ bránili telegrafu, telefonu a rádiu, včera se bránili internetu, dnes se brání sociálním sítím.

12.2.2017 v 20:27 | Karma článku: 14.35 | Přečteno: 557 | Diskuse

Sergej Pavljuk

Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo

Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.

21.12.2016 v 19:31 | Karma článku: 11.54 | Přečteno: 709 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Fábik

Je možná změna společnosti a náprava zákonů?

Je možné napravit stav naší společnosti? Je možná náprava Ústavy a právních norem? Podle mne ano. Co pro nás znamená Ústava?

25.9.2017 v 0:09 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Žarko Jovanovič

Německé volby, Merkelová neprohrála, AfD může slavit

Po neděli strávené diskusí s lidmi v ulicích, bylo zjevné, že Merkelová neprohraje, Němci zatím necítí bezprostřední ohrožení, cítí ale obavy. AfD byla pod obrovským mediálním tlakem, který stavěl její voliče téměř mimo zákon.

24.9.2017 v 20:55 | Karma článku: 30.84 | Přečteno: 1116 | Diskuse

Bohumír Šimek

Lékaři a předvolební sliby našich politiků

Dominuje politický populismus a jen jedna strana má představu o skutečné reformě zdravotnictví, čímž je pro nás světélkem na konci gigantických, zdravotnických tunelů.

24.9.2017 v 17:09 | Karma článku: 9.92 | Přečteno: 432 | Diskuse

Jan Dvořák

Kancléřka míří hodně vysoko

Už když se paní kancléřka ráno probudila, byla si jista tím, že za dvanáct hodin bude prakticky rozhodnuto, že volebním vítězstvím si po dosavadním funkčním hatttricku už počtvrté prodlouží svůj dočasný pobyt v kancléřství.

24.9.2017 v 12:49 | Karma článku: 19.06 | Přečteno: 575 | Diskuse

Jiří Fábik

Kradu, kradeš, krademe - politiky se staneme.

Proč občan který požádal o půjčku, byl odsouzen za nepravdivé údaje uvedené v žádosti.. Politik který uvede v omyl poskytovatele , poskytnutím nepravdivých údajů a dotaci vyčerpá se ničeho nedopustil? Co jsme to tedy stvořili?

24.9.2017 v 11:30 | Karma článku: 11.44 | Přečteno: 373 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2830

Baví mě vézt se na nejnovějších vlnách online marketingu. O online marketingu toho v rámci projektu VIDEOEFEKT publikujeme mnohem více: videoefekt.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.