Dnešní bankéř není kapitalista, ale bolševický parazit
Bankéř začíná své podnikání tím, že se obrátí na centrální banku. To je taková ta státní instituce co půjčuje peníze pod téměř nulový úrok, ovšem pouze těm privilegovaným – kolegům bankéřům. A co onen bankéř nemá od státu, půjčí si za stejné drobné od svých vkladatelů.
Budiž, nazvěme takto levně nabyté peníze přirozenou a nezbytně nutnou podmínkou jeho bankéřova podnikání. Navíc, dosahuje-li zisku, taky onomu státu a lidem něco vrací formou svých daní. Zásadní problém nastává tehdy, dosahuje-li bankéř ztráty.
Bankéři, politici, média, všichni nás horlivě přesvědčují o hrůzách, které nás očekávají „v případě krachu bankovního systému“. Prý je to jako domino, spadne-li jedna banka, spadnou všechny banky. HDP klesne o 10%, nezaměstnanost o 10% stoupne, lidé přijdou o své úspory, lidé si nebudou moct půjčovat. Vité, ono většina z toho je pravda. Ale jak to tak často v médiích bývá – pravda neúplná a k zcestným závěrům zneužitá.
Zcestným závěrem je politika „daň vše a to dokud se to hýbe…a až se to hýbat přestane, tak to začni subvencovat“. Tak jsme se dostali do stavu kdy subvencujeme vše nezodpovědné, neschopné a nenažrané (například světový bankovní systém) a daníme vše doposud zdravé a prozatím funkční (podnikatele, zaměstnance).
Ovšem díky mediální politice polopravd tomu jen málo kdo rozumí. Již každý do sebe zahleděný teenager, pivní břuch i senilní důchodce slyšel, jak hrůzný by to byl konec, kdyby se „zhroutil náš bankovní systém“. Bohužel nikdo našim lidem tak pečlivě nevysvětlí, že ono výše zmíněné řešení (dát bankám co nejvíce státních peněz) pouze elegantně přeměňuje takto hrůzný konec v ještě hrůznější hrůzu bez konce.
V hrůzu, kdy střídmí, pracovití a nepříliš movití dotují nenažrané hazardéry z bank. Dotují ty, kteří si mohli dovolit provádět své machinace právě díky vědomí bezpečného polštáře v podobě našich peněz. Dotují ty, kteří tuto krizi způsobili. Dotují tak, že naši bankéři i dnes pokračují v těch praktikách, kvůli kterým by včera bez státní pomoci zkrachovali.
Tedy lidský řečeno taková politika znamená zasypávání požáru penězi a doufání v to, že onen papír oheň udusí. Přitom papír je relativně hořlavou hmotou a udušení hrozí spíše hasičům – nám běžným a neprivilegovaným občanům, zatíženým více než 50% celkovým zdaněním.
Lidé by si měli uvědomit, že s bankou je to stejně jako s ženou. Žena nemůže být napůl těhotná. Buď je v jiném stavu, nebo v něm není. Je to záležitosti, ve které neexistuje možnost kompromisu. Stejně tak u banky, buďto by pro ni měla platit pravidla kapitalismu, nebo by banka vůbec neměla existovat. To, co tady máme dnes, je socialismus pro bankéře a kapitalismus pro poctivě pracující.
Ti co mluví o krachu a selhání kapitalismu se mýlí. Těžko může selhat to, co tady ani nebylo. Dnes jsme svědky selhání bankovního socialismu. Takový kočkopes je bezesporu pro mnohé více než prospěšný, ale pro další vývoj světové ekonomiky je smrtelně nebezpečný. Naštěstí tady existuje ověřené řešení.
Někdo by měl oněm soudruhům z bank připomenout jaký je skutečný význam slova kapitalismus. Naše solidarita a soucit patří pouze těm nejpotřebnějším, nemocným a starým. Světovým bankéřům patří jen ostuda a krach. A čím rychleji se to stane, tím rychleji se ekonomika i finanční sektor vzpamatují a začne nový růst.
Sergej Pavljuk
Permanentní revoluce už není bolševismus, teď je to Facebook
Permanentní revoluce - to je taková sranda, kterou vymysleli bolševici v 20. létech minulého století. Zjednodušeně řečeno jde o to, že ihned uděláte cokoliv, co vede k Vašemu cíli, jakkoliv šílený ten krok je.
Sergej Pavljuk
Pozor abyste se neocitli v bublině na sockách
Socky (= sociální sítě) jsou zrádné. Snaží se vám naservírovat přesně ten obsah, který odpovídá vaší představě.
Sergej Pavljuk
Chabý pokus Facebooku jménem Creator
Největší sociální síť světa vydala v?listopadu 2017 novou aplikaci jménem Creator. Primární účel této aplikace je podpořit jednotlivé uživatele v tvorbě videí.
Sergej Pavljuk
Konec „levných“ absolventů
Téměř ve všech českých firmách už přišli na to, že klišé „najděte nějakého studenta nebo čerstvého absolventa, který to bude dělat za pár korun“ už neplatí. Přinejmenším ve městech jako je Praha.
Sergej Pavljuk
Facebook má 4 příběhy a jeden z nich končí
Funkce příběh neboli story je status, který se dává do speciálního rozhraní na Instagramu, WhatsApp, Facebooku nebo Messengeru.
Sergej Pavljuk
Dáme jídlo? Facebook si dá celý trh rozvozu jídel ke svačině
Na FB si zatím nemůžete zažádat o občanku a zatím tam nelze oficiálně registrovat manželství. Ale i to zřejmě brzy přijde, protože vedení Facebooku se prostě rozhodlo pohltit vše, co se na internetu může dít.
Sergej Pavljuk
Facebook chystá masakr motorovou pilou
Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s?co nejširším okruhem lidí.
Sergej Pavljuk
Blog iDNESu připomíná peklo
Jak vypadá peklo pro politiky? Musí denně číst blog iDNES. Zde jim autoři (zpravidla právem) vysvětlí, jací jsou ******, ****** a ****. Je to "easy". Označit někoho druhého za viníka a dát se z obliga.
Sergej Pavljuk
Blíží se útok facebookerů
Kdo je to youtuber, dnes ví každá babička. Co je to monetizace – to už je složitější otázka. Jde o to, že YouTube (za určitých podmínek) autorům videí platí.
Sergej Pavljuk
Google je sotva plnoletý, Instagram jde do první třídy.
Google se narodil v?roce 1998, dnes je to zralý jedinec a nejpopulárnější web na světě. YouTubu je 12 let, koupil si ho Google a vodí ho za ručku.
Sergej Pavljuk
Využijte Pavlovův reflex uživatelů internetu
Když něco googlíme, výsledkem je spousta textu a sotva pár obrázků. Shodou náhod má ve vyhledávání na Googlu právo na ilustraci většinou nějaký portál, který také patří Googlu.
Sergej Pavljuk
Motýlí efekt internetu – adaptuj se nebo vyhyň
Internet je strašně podceněná věc. Kdokoliv, kdo se naučil používat klávesnici a myš, má často pocit, že to celé pochopil. Je to přesně naopak
Sergej Pavljuk
Placená reklama je jako placený sex
Výsledek je jistý. Jisté je, že to není ono. Konvenční placené online reklamy, kdy firma platí za proklik (PPC), dosah nebo shlédnutí je tolik, že s jistotou dodá pouze jeden výsledek.
Sergej Pavljuk
Čtete blog na iDnesu? Jste dinosauři, sorry jako
Internet v ČR zítra slaví své 25. narozeniny. Před sto lety se lidé „staré školy“ bránili telegrafu, telefonu a rádiu, včera se bránili internetu, dnes se brání sociálním sítím.
Sergej Pavljuk
Facebook spouští umělou inteligenci, schovejte se do lesa nebo
Facebook se vrhl na tvorbu umělé inteligence. Chudák Siri, musí z toho být celá nesvá. FB inteligence má umět ovládat chytrou domácnost, má si umět s člověkem pokecat a má se postarat o výchovu dětí.
- Počet článků 15
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 10888x